info SieraadbestellenCadeaukaart of E-Voucher ontvangen? Klik hier voor uitleg
Winkelwagen

Artikelen (0)

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.

    Heeft u een klacht? Wij helpen u graag.

    Beste klant,

    Wij doen ons uiterste beste klachten te voorkomen.

    In iedere organisatie waar mensen werken worden helaas fouten gemaakt. Bij ons is dat gelukkig slechts bij ongeveer 1 op de 100.000 bestellingen het geval. Bent u net dat ene geval waarbij iets fout is gegaan? Wij vernemen graag uw klacht, om samen met u een passende oplossing te zoeken. We passen indien mogelijk zelfs onze procedures dusdanig aan zodat geen van onze toekomstige klanten (waaronder hopelijk uzelf) dezelfde klacht kan hebben. 

    Hoe kunt u een klacht indienen? 

    Stap 1

    Klachten kunnen uitsluitend schriftelijk worden ingediend. U kunt uw klacht mailen naar info@sakojuwelier, info@sieraadbestellen.nl of info@horlogebestellen.nl. 

    Ook kunt u schrijven naar:

    Sako Juwelier

    Kerkstraat 58

    1141BJ Monnickendam

     

    Wij nemen een klacht pas in behandeling wanneer u vermeld heeft:

    - Ordernummer (niet verplicht, wel gewenst)

    - Naam, adres en telefoonnummer (naam en adres verplicht)

    - Duidelijke beschrijving van de klacht. 

    n.b. Als klant zijnde heeft u de plicht om binnen 2 maanden een defect o.i.d. te melden.

     

     

    Stap 2


    Binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht,  ontvangt u een reactie op uw klacht. Als dit niet mogelijk is binnen 14 dagen, zullen wij u daarvan op de hoogte stellen.

     

    (eventueel) Stap 3


    U bent het niet eens met de afhandeling van uw klacht en dient een geschil in bij de geschillencommissie.

    U leest hieronder in een fragment uit de algemene voorwaarden hoe dat in zijn werk gaat:

     

    Artikel 16 - Klachtenregeling
    1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de
    klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
    2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de
    consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij
    de ondernemer.
    3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf
    de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd
    vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van
    ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden
    ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org
    www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar
    Thuiswinkel.org gestuurd.
    5. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de
    klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de
    geschillenregeling.

     

    Artikel 17 - Geschillen
    1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden
    betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
    2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van
    overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en
    diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de
    ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP
    te Den Haag (www.sgc.nl).
    3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de
    consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
    4. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de
    Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
    5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer
    aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf
    weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te
    spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde

    rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf 

    weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
    6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het
    reglement van de Geschillencommissie (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2766/thuiswinkel)

    De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege
    van bindend advies.
    7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de 

    ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn
    bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is
    behandeld en een einduitspraak is gewezen.
    8. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting
    Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) www.sgc.nl.of het Klachteninstituut Financiële
    Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende
    hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie
    Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid
    aangesloten geschillencommissie.

    9. Daarnaast kunt u terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR) 

    http://ec.europa.eu/consumers/odr/